Faceți căutări pe acest blog

luni, 4 iulie 2011

Prin Croatia (2011)

      Evit mereu marea, nefiind un fan al soarelui si al lancezitului pe plaja. Anul acesta insa am hotarat sa plec la mare in Croatia. Nevrand sa fac un drum foarte lung am ales imprejurimile insulei Krk, desi pentru cei ce se incumeta la o calatorie mai lunga, le recomand Hvar si zona Dubrovnikului, la prima vedere parand mult mai spectaculoase.
     Bugetul ca intotdeauna nu este foarte mare, asa ca a trebuit sa stau vreo 2 saptamani sa aleg variantele cele mai bune de cazare. Avem un buget de 1200 de euro pentru 4 persoane, ceea ce include cazare, benzina si taxe autostrada, mancare. Nu stiu daca vom avea bani si pentru alte lucruri.
    Traseul este Bucuresti, Belgrad, Crikvenica, Samobor, Novi Sad, Bucuresti.  Este un traseu de aproximativ 2200 de km.
     Vom pleca pe 30 iulie spre Belgrad. Distanta Bucuresti Belgrad este de aproximativ 600 de km. Anul trecut am parcurs aceasta distanta in 9 ore si ceva. Am gasit o oferta de cazare la Belgrad cu 50 euro/ noapte la Hotelul Prestige de 4 stele cu mic dejun inclus. Sa speram ca este ok. In afara de cazarea din Crikvenica, restul rezervarilor sunt facute pe celebrul www.booking.com. Cand spun cazare, ma refer mereu la camera dubla.
    De la Belgrad vom merge catre Crikvenica, trecand prin Zagreb, parcurgand astfel vreo 560 de km. Crikvenica este o statiune in apropierea insulei Krk. Aici ne vom caza intr-un apartament gasit pe www.uniline.hr, un site croat super ok. L.au incercat si alti prieteni de.ai mei. Costa aproximativ 460 de euro pentru 4 nopti, 6 persoane. Aici cazarea trebuie platita cu cel putin 3 saptamani inainte de inceperea sejurului.
   De la Crikvenica vom pleca spre Samobor, la 15 km de Zagreb, un mic satuc statiune, unde vom sta pentru o noapte. Am gasit cazare la Guesthouse Pavlin cu 50 de euro/ noapte cu mic dejun inclus. De aici vom putea merge foarte usor sa vizitam si Zagrebul. Intre Crikvenica si Samobor sunt aproximativ 170 de km, pe care ii poti parcurge lejer in 2 ore, fiind autostrada in mare parte.
    De la Samobor vom pleca catre Novi Sad, un oras in apropierea Belgradului, cam la jumatate de ora de mers cu masina. Cum Belgradul l.am tot vizitat am preferat in drum spre casa, sa vedem si alt oras din Serbia. Sunt vreo 400 de km, mai toti pe autostrada, sperand sa ii parcurgem in vreo 4 ore. Aici ne vom caza la Hotel Putnik de 3 stele, unde am gasit cazare cu 53 de euro, mic dejun inclus.
     Dupa calculele noastre drumul va costa aproximativ 200 de euro. Asa ca acum asteptam doar inceperea noii aventuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu